Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Δάφνις και Χλόη











Jean Nicolas Laugier (French; 1785–1875) after Louis Hersent (French; 1777–1860)
Etching and engraving, on chine collé, 1817
The British Museum, London; © The Trustees of the British Museum










Δάφνις και Χλόη, 1931, full movie










Jules Joseph Lefebvre (1836-1911), Γάλλος ζωγράφος

Chloé, 1875










François Louis Français (1814-1897), Γάλλος ζωγράφος

Daphnis et Chloé1872, λεπτομέρεια










François Gérard (1770-1837) Γάλλος ζωγράφος

Daphnis and Chloe, 1824,  Λεπτομέρεια  








Pierre Auguste Cot (1837-1883) Γάλλος ζωγράφος

The Storm, 1880, Λεπτομέρεια


This painting was commissioned from the artist in 1880 by Catharine Lorillard Wolfe, under the guidance of her cousin, John Wolfe, one of Cot's principal patrons. When it was exhibited in the Salon that year, critics speculated about the source of the subject. Some suggested the Greek romance Daphnis and Chloe by Longus (ca. 200 A.D.), and others the romantic tale Paul et Virginie by Bernardin de Saint-Pierre (1737–1814).










Louis Hersent (1777-1860) Γάλλος ζωγράφος





«Το ποίημα είναι τόσο όμορφο ώστε πάντα ξαφνιάζεσαι εκ νέου όταν το ξαναδιαβάζεις. Προδίδει ολόκληρο ανώτερη τέχνη και πολιτισμό. Καλό θα είναι να το διαβάζεις μια φορά το χρόνο για να μαθαίνεις πάντα απ' αυτό, και να δεχθείς ξανά και ξανά την επιρροή της μεγάλης ομορφιάς του». 

(Γκαίτε για το Δάφνις και Χλόη)


Λόγγος (3ος αι.) 
Έλληνας μυθιστοριογράφος με πιθανή καταγωγή από τη Λέσβο

Δάφνις και Χλόη
υπόθεση:

Ο Δάφνης και η Χλόη εγκαταλείπονται από τους γονείς τους και ανατρέφονται από ποιμένες· τα δύο παιδιά μεγαλώνουν στην φύση βόσκοντας μαζί τα κοπάδια τους. Η ανέλιξη της ιστορίας στηρίζεται παράλληλα στις επεμβάσεις του θεού Έρωτα και στην επίδραση που ασκούν οι εποχές. Έτσι την άνοιξη αφυπνίζεται το ερωτικό αίσθημα, το καλοκαίρι φουντώνει, το φθινόπωρο σηματοδοτεί κρίσιμη καμπή καθώς εμφανίζονται οι τυπικές για το είδος δοκιμασίες (επιδρομές και διαδοχική απαγωγή των δύο ηρώων), ο χειμώνας τους χωρίζει προσωρινά, για να τον διαδεχθεί όμως πάλι η άνοιξη με την μύηση του Δάφνη στον Έρωτα από την Λυκαίνιον, μια νεαρή αστή· το καλοκαίρι οι δύο νέοι ξαπλώνουν μαζί γυμνοί, αλλά ο φόβος και η επερχόμενη έλευση των κυρίων τους από την πόλη το φθινόπωρο καθυστερούν την ένωση, που δεν θα αργήσει ωστόσο να πραγματοποιηθεί, αφού οι κύριοι δεν είναι άλλοι από τους γονείς του Δάφνη· θα ακολουθήσει η αναγνώριση με γνωρίσματα (αντικείμενα που βοηθούν στην αναγνώριση) και ο γάμος που θα επιτρέψει την ολοκλήρωση του έρωτα. Οι δύο ήρωες ωστόσο παρά το γεγονός ότι τώρα έχουν πλούτη και αξιοσέβαστη κοινωνική θέση θα προτιμήσουν να ζήσουν στο απλό ποιμενικό περιβάλλον, όπου μεγάλωσαν, και θα συνεχίσουν να λατρεύουν τις Νύμφες, τον Πάνα και τον Έρωτα, τις θεότητες στις οποίες είναι αφιερωμένο το μυθιστόρημα. (πηγή)



ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΑ ΗΛΙΑ Π. ΒΟΥΤΙΕΡΙΔΗ
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΔΑΚΗΣ" ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ 1921


ΛΟΓΓΟΥ

ΠΟΙΜΕΝΙΚΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΑΦΝΙΝ ΚΑΙ ΧΛΟΗΝ
ΒΙΒΛΙΑ Δ
[Longi Pastoralium de Daphnide et Chloe Libri IV Graece et Latine Ed. Christ. Guil. Mitscherlich, Biponti (Zweibrücken), 1794].



Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2013

Frederic Edwin Church



Frederic Edwin Church (1826-1900)

 American landscape painter








The Aegean Sea, c.1877 

























Moonrise, 1889






















Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2013

Το ένατο κύμα









Ivan Aivasovsky 

The Ninth Wave, 1850










Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013

Յովհաննէս Այվազեան






  Ivan Aivazovsky 
(Hovhannes Aivazian - Յովհաննէս Այվազեան) 
(1817-1900)

(Ρωσο-) Αρμένιος ζωγράφος








The wedding of the poet in ancient Greece  
Венчание поэта в Древней Греции

 1885








Путешествие Посейдона по морю

1894









Акрополь в Афинах в лунную ночь

1881








The Acropolis of Athens 
Афинский Акрополь 

1883








Вид из Ливадии 

1861

Άποψη της παραλίμνιας Λιβαδειάς, 
πριν την αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδας κατά το διάστημα 1880-1930.








Вид Константинополя с Чамлича

1870






1878








Лунная ночь в Константинополе

1862