Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Κατάσταση Ειδώλου



John William Waterhouse (1849-1917) English painter




 Circe Invidiosa (1892)




Κατάσταση Ειδώλου


 
Καθρέφτης που δια-σπάται από το σημείο αιώρησής του, πέφτει και θρυμματίζεται στην αιώνια πέτρα.
Ας δούμε ανάποδα τη σκηνή. Τα συντρίμμια αποσπώνται απ’ την πέτρα, ανυψώνονται αιωρούμενα κι ενώνονται πάλι σε καθρέφτη που αιωρείται αεικίνητα ακίνητος ως δαμόκλειος σπάθη.
Ας αποκλείσουμε από τον συλλογισμό τα άκρα. Σπασμένα, ακίνητα συντρίμμια δεν υπάρχουν πάνω στην πέτρα, ούτε καθρέφτης ακέραιος που αιωρείται ακίνητος. Υπάρχουν μόνο τα θραύσματα καθρέφτη που αιωρούνται μανιωδώς πότε προς την πτώση, την πλήρη ακινησία τους πάνω στη μαύρη πέτρα και πότε προς την άνοδο, την πλήρη και στιλπνή ακινησία της ακεραιότητας. Ποτέ δεν φτάνουν στα άκρα μια και τα άκρα είναι ιδεατά. Υπάρχει όμως πάντα η άνοδος και η πτώση.        

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου