Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2011

Η πολιτεία του μηδενός

Διάλογος μεταξύ izi και ανωνύμων (υπό το "φως" των φιλοσοφικών ρήσεων του φιλοσόφου  Thomas Hobbes, 1588-1679) στην ανάρτηση "Η πολιτεία του μηδενός" του Ιστολογίου των happyfew

ανώνυμοι είπε...Μια και επίσης ακούμε και βλέπουμε ποιητικά:


 
Δεκέμβριος 08, 2011 5:16 μμ

 [...]

izi είπε...

@ανώνυμοι
....sober


Δεκέμβριος 08, 2011 11:21 μμ

ανώνυμοι είπε...

@izi

…η αιώνια νηφαλιότητα είναι εκ των προτέρων εξασφαλισμένη… οπότε, δεν βλάπτει και λίγο …σάλεμα… ενάντια στο ξεσάλωμα της δια ζώσης κολάσεως. Την αιώνια λήθη, «αυτό που θα απομείνει όταν καταστραφεί ο πλανήτης των αγαθών πιθήκων», το διάγουμε ήδη. Αποκλείω το ενδεχόμενο (δίχως να παύω να επιθυμώ να διαψευστώ) να είναι πιο πεθαμένοι οι γύρω μου (κι εγώ μαζί τους), ως νεκροί, απ’ ό,τι είναι τώρα. Οπότε, μια και είμαστε όλοι κύμβαλα αλαλάζοντα μέσα στο αχανές σύμπαν, ποιος ο λόγος να σιωπούμε – ποιός ο λόγος να φωνασκούμε; Δεν υπάρχει λόγος. Είναι θέμα ελεύθερης (αισθητικής) επιλογής… κάθε φορά…

«Παραμένω αισιόδοξο ακόμα και όταν όλα έχουν χαθεί» …είπε το τίποτα… κι έτσι, γεννήθηκε εκ του χαοτικού – γραμμικού κενού το σύμπαν!

Η ζωή είναι αδυσώπητη. Αμείλικτη. Δεν κάνει καμία απολύτως υποχώρηση. Επιμένει και επί της απόλυτης δυστυχίας, επί της απόλυτης απόγνωσης, επί της απόλυτης νηφαλιότητας και μακαριότητας του θανάτου. Γιατί να βιαζόμαστε να κρατήσουμε από τώρα θέση στη νηφαλιότητα; Λέτε να’ ναι όλες οι θέσεις πιασμένες και να μη υπάρξει μέρος για το θάνατό μας; Η μήπως η αναγέννηση του σύμπαντος, θα πάρει την έγκριση από το κόμμα, τους φιλοσόφους και τις επιστημονικές στατιστικές μελέτες για να σκάσει όποτε και όπου επιθυμεί;
Δεκέμβριος 09, 2011 3:26 μμ

ανώνυμοι είπε...

…το «απ’ ό,τι είναι τώρα»… της πρώτης παραγράφου, του προηγούμενου σχολίου, γράφεται και με «ότι» δίχως κόμμα: «απ’ ότι είναι τώρα». Αρκετά με τα κόμματα.
Δεκέμβριος 09, 2011 3:32 μμ 
 
________________________________________________________________________

Εκτός διαλόγου:

Έτυμος σημαίνει  αληθινός, άρα η ετυμολογία λέξης  είναι λόγος για το αληθινό, το πρωταρχικό νόημά της. Πολύ συχνά  η χρήση μιας λέξης, π.χ. εδώ της λέξης κόμμα  όταν μιλάμε για το γνωστό σημείο στίξης (,) ή για την παρουσία π.χ.  4 πολιτικών κομμάτων στη Βουλή, δε φαίνεται να αποκαλύπτει κάποια βαθύτερη πτυχή νοήματος, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, εντυπωσιακό για κείνον που μας ακούει ή μας διαβάζει.  Αν όμως προσπαθούμε να μεταδώσουμε σε κάποιον τι ακριβώς  σημαίνει η λέξη  κόμμα ως «σημείο στίξης», τότε η ετυμολογική διευκρίνιση ότι το κόμμα αρχικά σημαίνει  κόψιμο (από το κόπ-τω)  αποκαλύπτει το νόημα της  λέξης  και κάνει πιο κατανοητό και το ρόλο που παίζει το «σημείο στίξης»  στο γραπτό ή προφορικό λόγο. Η ίδια αυτή ετυμολογική διευκρίνιση κάνει πολύ σαφέστερο το νόημα της πρότασης (που μπορεί να είναι απλός ισχυρισμός, βέβαια): «έγιναν οι προαγωγές στην Αστυνομία, ή στο Δικαστικό Σώμα ή στο Διπλωματικό Σώμα ή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με κομματικά κριτήρια». Δηλώνουμε  δηλαδή  ότι οι κριτές έκοψαν τον αριθμό των υποψηφίων σε δυο κομμάτια, κατηγορίες: τους κομματικούς φίλους και τους άλλους. Ευνόησαν τους πρώτους, παραγκώνισαν τους δεύτερους. Έτσι οι πρώτοι νιώθουν σπουδαίοι, αλλά και στο Κόμμα αφοσιωμένοι ή δεμένοι. Τώρα είναι πιθανό αυτοί, οι ευνοημένοι ως κομματικοί φίλοι,  να διαχειρίζονται τα υπηρεσιακά ζητήματα με κομματικά κριτήρια, κάνοντας κομμάτια τις συνειδήσεις. Σε κάθε περίπτωση κάποιοι θα ευνοούνται, άλλοι θα νιώθουν ότι αδικούνται. Το κοινωνικό σώμα κομματιάζεται, η ευρωστία της κοινωνίας κομματιάζεται, όπου συμβαίνει να εφαρμόζονται κριτήρια κομματικά (από το κόπ-τω). Έτσι  ένα  Κόμμα θριαμβεύει και κομματιάζει το κοινωνικό σώμα. Και κομματιάζεται αντίστοιχα η απόδοση των διαφόρων υπηρεσιών.
Επίσης, ενδέχεται να εκφέρει κάποιος απίθανες μεγαλοστομίες, γενικολογίες ή αοριστολογίες, για να τονίσει πόσο σπουδαία δημιουργία είναι η τέχνη (ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, ποίηση, μουσική κλπ.). Πόσο ομαλοποιείται όμως ο λόγος και πώς αποκαλύπτει την αξία της τέχνης, αν ο ομιλητής προσθέσει: «προσέξτε παρακαλώ την ετυμολογία, την  πρωταρχική σημασία  της λέξης τέχνη:  είναι ομόρριζη με το τέκνο και παράγεται από το τίκτω (=γεννώ)».

Ετυμολογία και σύνθεση λέξεων Εισαγωγή στο νόημα του λόγου
___________________________________________________________________________________

Αν υπάρξει συνέχεια στο διάλογο, ενδέχεται να αναρτηθεί κι εδώ...
___________________________________________________________________________________

izi είπε...
         ...αυτό πάντως εννοούσα όταν έλεγα sober, -εκτός του τραγουδισμένου-
         το σάλεμα ενάντια στο ξεσάλωμα

         δεν είμαστε δα και μαλθακοί...
          Δεκέμβριος 10, 2011 8:26 μμ

Φαουστ είπε...

Έχω βαρεθεί από τον νηφάλιο τόνο
Καιρός να παίξει ο αληθινός διάβολος ξανά
___________________________________________________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου